"Everyday is a brand new start"

25 May 2011

Cuti-Cuti Cinta

MYCUTI 1

Pagi 22 Mei: Alhamdulillah..sampai rumah akhirnya..nak rehat lu..hehe~ ^_^

Mak: Hari ni terus stat mengajar ye..

Saya: Ha???

Oh, lupa! daie mana bleh ada masa rest..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Syahmi: Ala,, orang tak leh baca kalau ada pompuan.

Saya: Ain,,Ain dok jauh2 sket. Syahmi tak leh baca kalau ada pompuan.
Eh! Habis aku ni bkn prmpn ke??

Iman: Nak balik cepat…nk tgok tb

Saya: Allah suka budak2 yang tengok tv ke budak2 mengaji?

Iman: Tengok tb. Ada ultraman!!
Erk!!

Saya: Hakim, asal asyik menguap je ni?? Mata pon dah kuyu ..
(tak sampai 1 minit…menguap lagi)

Saya: okla…kalau Hakim baca betul2 kita habis sampai sini je.

Hakim: (Senyum)
Taktik kah??

Saya: (kenapa slow sangat baca ni..tahan2..mujahadah2)

Arif: apsal macam pelik je kakak ni sebut??

Saya: (eh, kenapa senyap je tetibe,,)

Oh, Saya dah tertidur rupanya! Sori2

Qistina: Nak baca yang ni dengan yg ni je..

Saya: Ala..Qistina baru baca skit

Qistina: Taknak baca dah..

Saya: Malas ea?
(Geleng, muka dah masam)
Alahai..Baik..sodaqallahul azim..


Seronok. Tapi kena banyak bersabar,,,

Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar (Al Baqarah:155)

MYCUTI 2

Mak: Pergila drive kete along tuh..lg seminggu dia dah nak bawak balik johor

Saya: Ala mak,,relaks la dulu (tgh ambik feel)

Mak: Tak cukup lagi ke 2 tahun ambik feel?
Perghh,,lupa plk..lps dpt lesen 2 tahun x try2 bawak kereta…sebab?
1) Kete abah ada bontot,,x naklah..x reti..
2) Nak kete kancil ke kelisa ke myvi ke boleh tahan jugak..yeke??
3) Tunggulah kereta sendiri. erk?! Emm agak2 bila ye?
4) Sebenarnya, tak berani da..
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mak: Knape nampak takut2 je pegang stereng??

Along: Jue..jangan bawak laju sgt..pandai2 ler main brek

Fadhli: Haha..bawak kete moteng kali. Li takde lesen pon blh bwk smooth je

Wawa: Kak Jue fokus btul bawak kete sampai tak dengar wawa cakap apa hihi..
Saya: Hadoila,,sabar je la..


"Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan." (Surah al-Insyirah: 5-6)


Ini kisah cuti saya.
Sabar. Sabar. Sabar. Cuti ni banyak betul menguji kesabaran..
Menanti hari-hari seterusnya..to be continued. (>_^)


Hari-hari sedang mengajari aku sesuatu.
..MujahidahMuda..

Share:

2 comments:

UmmuZayd

UmmuZayd
"UmmuZayd"
Inspirasi dari surah Al-Ahzab ayat 37
Zayd; nama yang pernah bersatu dengan patah perkataan Al-Quran
Zayd; nama yang terus kekal dituturkan makhluk yang membaca Al-Quran
Aku ingin menjadi Ummu Zayd
Ibu kepada insan-insan mulia ahlul Quran

Amin Ya Rabb

*Blog Ummuzayds telah bermula pada tahun 2009, dengan nama nursrikandislam, heartofsrikandi dan terkini lebih matang, ummuzayds. Enjoy your reading! ;)

Popular Posts

"umi, kami selongkar dunia maya
dan temukan catatan umi di sana"

-Anak-Anak UmmuZayd-

"Cita-cita ku adalah menginspirasi jutaan orang
meski mereka tak mengenalku,
biarlah Allah yang menilai kerja-kerjaku"

Categories