"Everyday is a brand new start"

29 January 2014

EXIT; Alhamdulillah,,,,

Ahlan wasahlan to IRK !
Alhamdulillah thumma Alhamdulillah.
Rasa bahagia ini sukar untuk digambarkan. Rasa syukur. Sebak di dada mengenangkan kasih sayang Allah dan rahmatNya.
Berada di CELPAD 1 sem sangat bermakna. Percayalah, apabila kita berniat untuk memaknakan sesuatu, inshaAllah Allah akan membantu dengan caraNya. Di CELPAD, saya memiliki teman-teman baru yang baik dari pelbagai negara. Saya dapat belajar bahasa dan di sini saya sedar, betapa pentingnya penguasaan bahasa. Lebih penting, saya dapat sama-sama merasai perasaan teman-teman yang berada di CELPAD. Apalagi mereka yang hampir 4 sem di situ. 
Hanya orang yang melalui, akan benar-benar merasai. Dan, Allah mentakdirkan saya singgah di CELPAD ada hikmahNya. Saya yakin tak pernah sia-sia.
Saya ingin berkongsi pengalaman ini, buat mereka yang sudi. InshaAllah. Pengalaman berjuang dengan perasaan putus asa dan takut, hanya Allah yang Tahu.
Surah Fussilat ayat 30 dan Al-Baqarah ayat 214-216 menjadi penguat semangat yang hampir hilang. Jangan pernah bersangka buruk dengan Allah. Yakin, berusaha sungguh-sungguh dan tawakkal inshaAllah Allah akn beri yang terbaik.
Sesungguhnya haza min fadhli rabbi. Tiada kekuatan melainkan dari Allah. Tiada kejayaan melainkan kerana rahmat Allah. Apalah sangat dengan usaha kita yang secebis cuma.
Sekali lagi, yakinlah pada Allah. Rahmat Allah itu sangat luas. Dan doa, senjata utama kejayaan. 
Doakan saya untuk berjuang sebagai Pelajar Master Usul Fiqh IRK IIUM Gombak. Semoga Allah meredhai perjuangan ini.
*Sedang memikirkan subjek*
Rabbuna yusahhil.
Share:

0 comments:

Post a Comment

UmmuZayd

UmmuZayd
"UmmuZayd"
Inspirasi dari surah Al-Ahzab ayat 37
Zayd; nama yang pernah bersatu dengan patah perkataan Al-Quran
Zayd; nama yang terus kekal dituturkan makhluk yang membaca Al-Quran
Aku ingin menjadi Ummu Zayd
Ibu kepada insan-insan mulia ahlul Quran

Amin Ya Rabb

*Blog Ummuzayds telah bermula pada tahun 2009, dengan nama nursrikandislam, heartofsrikandi dan terkini lebih matang, ummuzayds. Enjoy your reading! ;)

Popular Posts

"umi, kami selongkar dunia maya
dan temukan catatan umi di sana"

-Anak-Anak UmmuZayd-

"Cita-cita ku adalah menginspirasi jutaan orang
meski mereka tak mengenalku,
biarlah Allah yang menilai kerja-kerjaku"

Categories

Blog Archive